عمل زیبایی واژن بعد از زایمان طبیعی

زایمان فرایندی است که ممکن است باعث ایجاد تغییرات گسترده‌ای در واژن شود. با تغییرات واژن، برخی از زنان اعتماد به نفس خود را از دست می‌ دهند و این موضوع بر روی روابط جنسی آن‌ ها تاثیر می‌ گذارد. برای رفع این مشکل، راه حلی به نام عمل زیبایی واژن بعد از زایمان طبیعی وجود دارد. این عمل به زنان کمک می‌ کند تا نسبت به ظاهر خود احساس بهتری پیدا کنند و دوباره اعتماد به نفس خود را به دست آورند. با ما همراه باشید تا در مورد مزایا، عوارض و نکات مراقبتی پس از این عمل، توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل انجام عمل زیبایی واژن بعد از زایمان طبیعی

عمل زیبایی و جوانسازی واژن در اصفهان و سایر شهرهای کشورمان، بسیار مورد توجه خانم ها قرار گرفته است. دلایل زیادی وجود دارند که یک فرد تصمیم به انجام عمل زیبایی واژن می‌ گیرد که برخی از آن‌ ها عبارتند از:

  1. عمل زیبایی واژن، باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت روابط جنسی می‌شود.
  2. زایمان طبیعی ممکن است باعث تغییر بافت واژن و ناحیه پرینه شود و این عمل، ساختار واژن را ترمیم می‌کند.
  3. پس از زایمان بافت واژن و عضلات آن، خاصیت الاستیسیته خود را از دست می‌دهند و این عمل برای بازسازی آن انجام می‌شود.
  4. برخی از خانم‌ها پس از زایمان و تغییر ساختار واژن، در روابط جنسی خود با مشکل مواجه می‌شوند. این عمل به آن‌ها برای رسیدن به ارگاسم و تجربه یک رابط جنسی لذتبخش کمک می‌کند.

مزایای عمل زیبایی واژن بعد از زایمان

عمل زیبایی واژن بعد از زایمان، این روزها محبوبیت بسیار زیادی در میان خانم‌ها پیدا کرده است. بسیاری از آن‌ها پس از زایمان و به دنیا آوردن فرزند خود، تصمیم به انجام این عمل می‌ گیرند. دلیل این محبوبیت، مزایای عمل زیبایی واژن است که برخی از آن‌ ها عبارتند از:

عمل زیبایی واژن بعد از زایمان طبیعی

کاربردهای عمل زیبایی واژن بعد از زایمان

عمل زیبایی واژن پس از زایمان طبیعی، معمولاً با هدف ترمیم بافت و ساختار واژن انجام می‌ شود. پس از آن فرد می‌تواند در هنگام رابطه جنسی با شریک زندگی خود، لذت ببرد و مانند قبل به ارگاسم برسد. در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که انجام این عمل، موجب افزایش کیفیت رابطه جنسی شده است. این عمل برای درمان برخی از مشکلات مانند بی اختیاری ادرار و اصلاح ناهنجاری های واژن نیز موثر است. همچنین در صورتی که واژن در هنگام زایمان با هر نوع آسیبی مواجه شود، عمل زیبایی واژن به درمان این آسیب‌ ها کمک فراوانی می‌ کند.

روش‌های مختلف عمل زیبایی واژن بعد از زایمان

عمل زیبایی واژن، به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و این موضوع به نیاز بیمار و انتظارات او از عمل زیبایی واژن بستگی دارد. در ادامه مطلب، چند نمونه از متداول‌ ترین عمل‌ های زیبایی واژن پس از زایمان را به شما معرفی می‌ کنیم:
عمل واژینوپلاستی بعد از زایمان
عمل واژینوپلاستی، فرایندی است که طی آن، واژن را تنگ می‌ کنند. زایمان طبیعی ممکن است باعث گشادی و شل شدن واژن شود. این موضوع تاثیر ناخوشایندی بر روی روابط جنسی می‌ گذارد. بنابراین می‌ توان با عمل واژینوپلاستی ، دوباره واژن را تنگ کرد.
جراحی لابیاپلاستی بعد از زایمان
در عمل لابیاپلاستی ، شکل و فرم لابیاها بهتر می‌شود. زمانی که لابیاها فرم زیبایی پیدا کنند، واژن هم زیبایی خود را به دست می‌ آورد. بسیاری از خانم‌ها پس از این عمل، اعتماد به نفس زیادی پیدا کرده و روابط جنسی با کیفیتی برقرار می‌ کنند. این عمل، درد هنگام ورزش یا رابطه جنسی را از بین می‌ برد.
پرینورافی بعد از زایمان
یکی دیگر از انواع عمل‌ های زیبایی واژن که برای تنگ کردن آن انجام می‌شود، پرینورافی است. با انجام این عمل، می‌توان بافت پرینه را به حالت قبل از بارداری و زایمان بازگرداند.

عمل زیبایی واژن همزمان با زایمان طبیعی

برخی از متخصصان، عمل زیبایی واژن را همزمان با زایمان طبیعی برای بیمار خود انجام می‌دهند. به این صورت می‌توان تمام آسیب‌ها و پارگی‌هایی که در حین زایمان برای واژن به وجود آمده است را ترمیم کرد. یکی از مزایای انجام همزمان این عمل با زایمان طبیعی این است که فرد، نیازی به جراحی مجدد ندارد. او با استراحت در دوران زایمان، دوران نقاهت عمل زیبایی واژن را نیز سپری خواهد کرد. این عمل، ظاهر واژن را بهبود می‌بخشد و فرد پس از گذشت دوران نقاهت، می‌تواند یک رابطه جنسی خوب و با کیفیت را با شریک زندگی خود تجربه کند.

عمل زیبایی واژن بعد از زایمان برای چه کسانی مناسب نیست؟

هر چند عمل زیبایی واژن، باعث بهبود کیفیت زندگی بسیاری از زنان می‌شود، اما انجام این عمل برای تمامی افراد پیشنهاد نمی‌شود. زنانی که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، بهتر است این عمل را انجام ندهند:

عمل زیبایی واژن بعد از زایمان برای چه کسانی مناسب است؟

عمل زیبایی واژن که این روزها تبدیل به یکی از محبوب‌ ترین عمل‌های زیبایی شده است، برای این دسته از زنان مناسب است:

مراقبت های بعد از عمل زیبایی واژن بعد از زایمان

پس از آن که عمل زیبایی واژن بعد از زایمان را انجام دادید، لازم است به خوبی از خود مراقبت کنید. رعایت تمام این نکات مراقبتی، به شما کمک می‌کنند تا هر چه زودتر به زندگی عادی و معمولی خود بازگردید. در ادامه مطلب، برخی از مهم‌ ترین مراقبت‌ ها پس از عمل زیبایی واژن را با شما در میان می‌گذاریم:

  1. بهداشت ناحیه تناسلی خود را حفظ کنید و همواره آن را با آب ولرم و یک شوینده ملایم شستشو دهید.
  2. به صورت منظم به پزشک مراجعه کنید تا با انجام معاینات لازم، مطمئن شود که هیچ عفونتی ندارید.
  3. پس از این عمل، باید به اندازه کافی استراحت کنید و از انجام امور سنگین خودداری نمایید.
  4. پانسمان خود را به موقع عوض کنید و اجازه ندهید خیس باقی بماند.
  5. داروهایی مانند مسکن‌ ها و آنتی بیوتیک‌ ها را سرساعت مصرف کنید.
  6. تغذیه سالمی داشته باشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  7. لباس‌های گشاد و راحت بپوشید.

عوارض احتمالی عمل زیبایی واژن بعد از زایمان

عمل زیبایی واژن، با وجود تمام مزایای خویش، اما ممکن است عوارضی هم به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید تا برخی از رایج ترین عوارض این عمل را با شما در میان بگذاریم:

هزینه ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی

یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌ هایی که برای برخی از خانم‌ ها به وجود می‌آید، هزینه ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی است. این موضوع به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها نوع عمل زیبایی واژن است. هر کدام از این عمل‌ها از جمله لابیاپلاستی، واژینوپلاستی و... هزینه خاص خود را دارند. مهارت و تخصص پزشک نیز در هزینه این عمل زیبایی دخیل است. بدون شک هر چقدر پزشک شما حاذق و با تجربه باشد، باید هزینه بیشتری برای این عمل بپردازید. مواردی مانند امکانات بیمارستان، هزینه آزمایش‌ها و داروها را نیز به هزینه عمل زیبایی واژن اضافه کنید.

سوالات متداول درباره عمل زیبایی واژن بعد از زایمان

1- آیا بعد از عمل زیبایی واژن میتوان زایمان طبیعی داشت؟
بله؛ بسیاری از خانم‌ هایی که این عمل را انجام می‌دهند، دوباره می‌توانند بارداری و زایمان را تجربه کنند. بهتر است برای بارداری پس از این عمل، 6 الی 12 ماه صبر کنید و حتماً قبل از آن، با پزشک خود مشورت کنید.
2- آیا عمل زیبایی واژن نیاز به بیهوشی دارد؟
این عمل با توجه به نوع آن و نیاز بیمار، با بیهوشی عمومی یا بی‌ حسی موضعی انجام می‌ شود.
3- آیا عمل زیبایی واژن بعد از زایمان بی‌ خطر است؟
عمل زیبایی واژن معمولاً بی‌ خطر است؛ اما گاهی عوارضی دارد که باید آن‌ ها را در نظر بگیرید. برای کاهش خطر هنگام عمل و در امان ماندن از عوارض آن، یک متخصص ماهر و با تجربه را انتخاب کنید. سپس هر نوع بیماری دارید و یا هر نوع دارویی که مصرف می‌ کنید را با او در میان بگذارید.
4- چه مدت بعد از زایمان می‌ توان عمل زیبایی واژن را انجام داد؟
این موضوع به شرایط جسمانی شما بستگی دارد؛ معمولاً پزشکان پیشنهاد می‌ کنند حداقل 6 الی 12 ماه پس از زایمان برای انجام این عمل مراجعه کنید.
5- آیا عمل زیبایی واژن باعث کاهش احساسات جنسی می‌شود؟
این عمل ممکن است بر روی حس و عملکرد جنسی فرد تاثیر داشته باشد و این تاثیرات با توجه به شرایط بیمار متفاوتند. برای آن که اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید، حتماً قبل از عمل از پزشک خود سوال کنید.
6- آیا نتایج عمل زیبایی واژن بعد از زایمان دائمی است؟
به طور قطع نمی‌ توان گفت که نتایج پس از عمل زیبایی واژن دائمی هستند. این موضوع به عوامل مختلفی از جمله نوع عمل جراحی، سن، عوامل ژنتیکی، سبک زندگی، مراقبت‌ های پس از عمل و بارداری و زایمان‌ های آینده بستگی دارد.
7- دوران بهبودی عمل زیبایی واژن بعد از زایمان چقدر است؟
بهبودی پس از عمل زیبایی واژن، معمولاً 1 الی 2 هفته است. البته اگر عمل شما تهاجمی‌ تر باشد (مانند واژینوپلاستی) ممکن است 4 الی 6 ماه برای بهبودی به زمان نیاز داشته باشید.
8- آیا عمل زیبایی واژن بعد از سزارین هم انجام می شود؟
هر چند انجام عمل زیبایی واژن پس از سزارین هم امکان پذیر است؛ اما بهتر است انجام نشود. پیشنهاد می کنیم پس از سزارین به خوبی از خود مراقبت کنید تا سلامتی خود را به دست آورید. سپس بعد از گذشت 6 الی 12 ماه و با مشورت پزشک خود، برای عمل زیبایی واژن اقدام کنید.

نتیجه گیری
در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که عمل زیبایی واژن، یکی از بهترین روش‌هایی است که توسط آن می‌ توان وضعیت واژن را به قبل از زایمان بازگرداند. این عمل می‌ تواند کیفیت زندگی جنسی افراد را بهبود بخشیده و اعتماد به نفس آن‌ ها را افزایش دهد. البته قبل از این عمل، حتماً با یک متخصص با تجربه و ماهر مشورت کنید. سپس تمام جوانب آن را بسجید و با در نظر گرفتن تمام مزایا، عوارض و دوران بهبودی، برای انجام این عمل اقدام کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، بین چهارراه نظر و سی و سه پل، جنب ساختمان بورس، طبقه سوم، واحد 308
تلفن : 09385138955 - 09139797974درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی زیبایی زنان را در بخش مقالات بخوانید

افتادگی رحم چیست و چه علائمی دارد؟افتادگی رحم چیست و چه علائمی دارد؟

افتادگی رحم از ضعیف شدن عضلات رحم و بافت‌ های اطراف آن ایجاد شده و با احساس سنگینی در لگن، درد کمر و مشکلاتی در زمینه کنترل مثانه خود را نشان می دهد . ...

تاریخ انتشار : 1403-07-21

عمل زیبایی واژن بعد از زایمان طبیعیعمل زیبایی واژن بعد از زایمان طبیعی

عمل زیبایی واژن پس از زایمان طبیعی، معمولا با هدف ترمیم بافت و ساختار واژن انجام می‌ شود و در بسیاری از مواقع باعث افزایش کیفیت رابطه جنسی می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-07-18

تزریق ژل به واژن بهتر است یا تزریق چربی؟تزریق ژل به واژن بهتر است یا تزریق چربی؟

تزریق ژل یا چربی به واژن باعث بهبود شکل ظاهری واژن و اعتماد به نفس فرد می شود ، سوال اینجاست تزریق ژل به واژن بهتر است یا تزریق چربی؟ ...

تاریخ انتشار : 1403-07-14