هودکتومی و تاثیرات آن بر بهبود کیفیت جنسی

هودکتومی، یک جراحی کم‌ تهاجمی است که در آن پوست اضافه‌ ی اطراف کلیتوریس (هود کلیتورال) برداشته می‌شود. این جراحی عمدتاً به منظور افزایش راحتی و بهبود حساسیت جنسی انجام می‌شود و می‌ تواند برای افرادی که با مشکلاتی مانند درد یا تحریک مداوم در این ناحیه مواجه هستند، مفید باشد. در این مقاله، به بررسی دلایل انجام جراحی هودکتومی خواهیم پرداخت . برای آشنایی بیشتر با مزایای هودکتومی در اصفهان توسط دکتر زهرا صابری شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می نماییم.

آنچه در این مطلب میخوانید

هودکتومی چیست؟

هودکتومی یا عمل کلیتوریس یکی از عمل های زیبایی زنان است که به منظور کوچک کردن کلاهک کلیتوریس انجام می شود. این بافت نقش پوشاننده و محافظت ‌کننده را دارد. اصلی ترین هدف از انجام این عمل ، بهبود ظاهر واژن و ناحیه تناسلی زنان و در ادامه افزایش حساسیت های جنسی است. پس از عمل هودکتومی خانم‌ها در رابطه جنسی اعتماد به نفس و لذت بیشتری را تجربه می‌ کنند.

مزایای هودکتومی

مراحل انجام هودکتومی

این عمل تحت بیهوشی موضعی، بیهوشی با قرص و یا بیهوشی کامل انجام می‌شود. این عمل در مجموع شاید یک ساعت زمان ببرد. هودکتومی یا هودوپلاستی در واقع به برداشتن پوست اضافی روی کلیتوریس به روش جراحی ، به منظور زیبایی و نیز در دسترس قرار گرفتن بیشتر کلیتوریس در حین رابطه جنسی انجام می شود. پزشک متخصص این بافت اضافی را با نهایت دقت و بدون آسیب رساندن به اعصاب درگیر کلیتوریس برش می‌دهد. سپس به کمک بخیه تجزیه‌ پذیر زخم‌ ها را می‌بندد.

هودکتومی در اصفهان

مقایسه هودکتومی با سایر روش‌ های جراحی ناحیه کلیتورال

در مقایسه جراحی هودکتومی با عمل مونس پلاستی می توان گفت که با عمل زیبایی کلیتوریس می‌ توان چروک‌ های اضافی بافت اطراف کلیتوریس را از بین برد. معمولا این روش را می‌ توان همزمان با عمل لابیاپلاستی انجام داد. این چین‌ و چروک‌ ها ممکن است باعث ایجاد برآمدگی شوند، مخصوصا پس از لابیاپلاستی که این چین ‌و چروک‌ ها بیشتر نمایان می‌شوند. با انجام همزمان عمل زیبایی کلیتوریس و عمل لابیاپلاستی می‌ توان ظاهر دستگاه تناسلی را بهبود داد. اما روش مونس پلاستی به منظور درمان افتادگی و کاهش برآمدگی واژن در ناحیه مونس که قسمت بالایی واژن است که معمولا از موهای ناحیه تناسلی پوشیده شده است، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. بعضی از بانوان در این ناحیه دچار چربی اضافی و افتادگی پوست هستند. برآمدگی واژن هنگام پوشیدن شلوارهای تنگ و یا مایو مشخص شده و باعث ایجاد حس ناخوشایندی در فرد می‌ شود.

کاندیدای مناسب برای عمل هودکتومی

نکات ضروری قبل از عمل هودکتومی

  1. حداقل یک هفته قبل از عمل، از مصرف آسپرین، موترین و ایبوپروفن خودداری کنید.
  2. یک هفته قبل از عمل از هیچ مکملی مانند روغن ماهی، روغن کبد ماهی، ویتامین A، ویتامین E یا سایر مکمل‌ها استفاده نکنید.
  3. حداقل هفت روز قبل از روز جراحی، هر صبح و عصر پوست ناحیه تحت درمان را مرطوب کنید.
  4. حداقل 8 تا 9 لیوان آب در روز بنوشید تا آب بدنتان به میزان کافی باشد.
  5. در روز عمل، از هیچ گونه لوازم بهداشتی مانند مرطوب‌کننده، روغن یا کرم روی ناحیه درمان استفاده نکنید.
  6. قبل از انجام درمان حتما ناحیه تناسلی خود را اصلاح و موزدایی کنید.
  7. حداقل دو روز قبل از عمل از استعمال دخانیات و مصرف الکل خودداری کنید.
  8. در صورتی که در طول یکسال گذشته از داروهای مربوط به آکنه استفاده کرده‌اید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  9. از پوشیدن لباس زیر‌ تنگ خودداری کنید.
  10. حداقل 4 هفته قبل از عمل از روش‌های برنزه کردن پوست، چه دستگاه‌های برنزه‌کننده و چه کرم‌های برنزه کننده استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از هودکتومی

  1. پس از از بین رفتن کامل بیهوشی، ممکن است کمی درد و تورم مشاهده کنید. در این مورد، استفاده از بسته های کمپرس سرد برای کاهش درد و تورمی که ممکن است تجربه کنید، ضروری است.
  2. در دو روز اول استراحت کنید و فعالیت زیادی نداشته باشید.
  3. بهتر است در ماه اول پس از جراحی از رفتن به استخر و نشستن در وان خودداری کنید.
  4. همواره محل زخم را تمیز نگه دارید و به این قسمت از بدن فشار وارد نکنید.
  5. حداقل یک ماه بهتر است رابطه جنسی نداشته باشید و به زخم فرصت بهبود دهید.
  6. تا 2 ماه اول از انجام فعالیت های شدید و حمل لوازم سنگین خوداری کنید.
  7. خوردن مواد غذایی که مانع یبوست می شوند را در برنامه غذایی خود قرار دهید؛ چراکه یبوست می تواند به زخم فشار آورده و تاثیر بدی بر روی آن بگذارد.
  8. هنگام نشستن هر چند دقیقه یکبار جا به جا شوید و به صورت طولانی مدت یکجا نشینید.
  9. داروها و پمادهای تجویز شده را به موقع و طبق دستور پزشک استفاده کنید.

عوارض عمل هودکتومی

هودکتومی یک جراحی کوچک بوده و معمولا عارضه ای ندارد، البته تخصص و تجربه پزشک در این جراحی اهمیت بسیاری دارد. در موارد نادر حذف زیاد بافت موجب آسیب و حذف بافت کم نیازمند انجام مجدد جراحی است. اما به طور کلی بعد از عمل هودکتومی فرد چند عارضه زیر را تجربه می‌کند که پس از چند روز رفع می‌شود:

هزینه عمل هودکتومی

هزینه هودکتومی کولیتوریس در اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

عمل هودکتومی نوعی جراحی زیبایی واژن به حساب می‌آید و توسط هیچ یک از انواع بیمه پوشش داده نمی‌شود. متخصص زنان بعد از بررسی‌ها و ارزیابی‌های لازم هزینه نهایی را به شما اعلام می‌کند.

سوالات رایج درباره هودکتومی

در جراحی هودکتومی به بافت کلیتوریس آسیبی وارد نشده و تنها تغییراتی در ناحیه پوست کلیتوریس به منظور زیبایی و بهبود وضعیت این ناحیه انجام می شود. اما در ختنه زنان، بافت کلیتوریس و یا پوست آن به طور کامل برداشته و بریده می شود.

از اصلی ترین دلاین انجام این عمل وجود بافت اضافی اطراف کلاهک کلیتوریس می باشد که منجر به کاهش حساسیت جنسی در زنان می شود. بافت اضافی از جمع شدن کامل کلیتوریس حین مقاربت جلوگیری می‌کند که نتیجه آن عدم تحریک و برانگیختگی مناسب و نرسیدن به ارگاسم است. با انجام عمل هودکتومی می توان این مشکل را برطرف کرد.

هودکتومی تاثیری بر میل جنسی ندارد، صرفا این عمل با برداشتن بافت اضافی کلاهک کلیتوریس، حساسیت جنسی کلیتوریس را بیشتر می‌کند.

کاهش کلاهک کلیتورال به خودی خود حساسیت را افزایش نمی دهد. اما این روش بیشتر کلیتوریس شما را که یک ناحیه بسیار حساس است ، آشکار می کند. سطح بیشتری از کلیتوریس شما می تواند منجر به افزایش احساس جنسی و برانگیختگی شود.

تقریبا تمام عمل های زیبایی یا هر نوع جراحی با درد همراه است. اما به دلیل اینکه حین عمل از بی حس کننده ها یا بیهوشی عمومی استفاده می کنند معمولا فرد هیچ گونه دردی احساس نخواهد کرد. بعد از عمل نیز ممکن است تا یکی دو روز فرد احساس درد یا ناراحتی کند که استفاده از داروهای تجویزی پزشک به کاهش و از بین بردن درد کمک می کند.
نتیجه گیری
در نتیجه، هودکتومی به عنوان یک جراحی کم‌ تهاجمی می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و افزایش راحتی جنسی در برخی از افراد کمک کند. و مهم است که بیماران با آگاهی کامل و پس از مشاوره با پزشک متخصص جراحی زیبایی زنان در اصفهان تصمیم به انجام آن بگیرند.


آدرس : اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، بین چهارراه نظر و سی و سه پل، جنب ساختمان بورس، طبقه سوم، واحد 308
تلفن : 09385138955 - 09139797974نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی زیبایی زنان را در بخش مقالات بخوانید

درمان کاهش میل جنسی در زنان با لیزر مونالیزادرمان کاهش میل جنسی در زنان با لیزر مونالیزا

درمان کاهش میل جنسی در زنان با لیزر مونالیزا به درمان مشکلات جنسی بانوان از طریق بهبود وضعیت بافت‌ های داخلی واژن و افزایش ترشح هورمون‌ های طبیعی کمک ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27

افزایش میل جنسی در زنانافزایش میل جنسی در زنان

بهترین درمان کاهش میل جنسی زنان ، لیزر مونالیزا با بازسازی الاستیسیته و رطوبت بافت واژن، خشکی واژن را برطرف نموده و موجب افزایش لذت جنسی می‌ شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

مزایا و معایب لیزر مونالیزا برای خشکی واژنمزایا و معایب لیزر مونالیزا برای خشکی واژن

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا با تحریک تولید کلاژن و بهبود گردش خون ، می‌ تواند به سرعت و با حداقل عوارض جانبی، به رفع علائم خشکی واژن کمک کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19