همه چیز درباره واژینوپلاستی یا تنگ کردن واژن

واژینوپلاستی، یکی از جراحی‌ های زیبایی و ترمیمی مهم در حوزه زنان است که به منظور بازسازی یا تنگ کردن واژن انجام می‌ شود. این روش می‌ تواند برای افرادی که پس از زایمان یا به دلایل دیگری دچار تغییراتی در ساختار و کارکرد واژن شده‌اند، بسیار مفید باشد. علاوه بر بهبود ظاهر و عملکرد واژن، واژینوپلاستی می‌تواند تاثیرات مثبتی بر کیفیت زندگی جنسی و افزایش اعتماد به نفس فرد داشته باشد. این مقاله با هدف آشنایی شما با عمل واژینوپلاستی در اصفهان توسط دکتر زهرا صابری تهیه شده است .

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای واژینوپلاستی

کاربردهای واژینوپلاستی

عمل واژینوپلاستی در اصفهان

فرایند جراحی واژینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

انجام جراحی واژینوپلاستی حدود یک تا دو ساعت زمان می برد. خانم هایی که تحت عمل واژینوپلاستی قرار می گیرند، به طور معمول تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی قرار می گیرند.
به طور کلی فرایند جراحی واژینوپلاستی به شرح زیر است:

  1. مشاوره و ارزیابی : قبل از جراحی، پزشک شما با شما مشاوره خواهد کرد و تاریخچه پزشکی شما را بررسی می‌ کند. همچنین ممکن است برای انجام ارزیابی جسمانی واژن به بررسی دقیق ‌تری بپردازد.
  2. برش و بازسازی : در جراحی واژینوپلاستی، پزشک از طریق برش‌ های کوچک در ناحیه واژن، بازسازی و تقویت عضلات و بافت‌ های مورد نظر را انجام می‌ دهد.
  3. ترمیم و دوخت : پس از بازسازی و تقویت بافت‌ ها، پزشک دوخت‌ های لازم را انجام می‌ دهد تا بافت‌ ها به خوبی ترمیم شوند.

واژینوپلاستی در مقایسه با سایر روش‌های جوانسازی واژن

در مقایسه واژینوپلاستی با دیگر روش های جوانسازی واژن مانند پرینورافی، هر دو این عمل ها، باعث تنگ شدن واژن زنان می شوند اما، در روش پرینورافی در اصل پرینه ترمیم می شود، و در جراحی واژینو پلاستی دیواره های رحم را به یکدیگر نزدیک می کنند. عمل پرینورافی در ورودی واژن انجام می شود، اما عمل واژینوپلاستی در داخل دستگاه تناسلی و روی دیواره های کانال واژن انجام می شود. واژینوپلاستی علاوه بر زیبایی اهداف درمانی نیز دارد. اگر سن فرد به دورانی رسیده باشد که توانایی باروری نداشته باشد و یا به دوران یائسگی رسیده باشد، بهترین روش انجام واژینوپلاستی است؛ اما برای آنهایی که هنوز در مرحله بارداری قرار دارند و تنها اندکی عضلات واژن آنها دچار افتادگی و شل شدگی شده است روش پرینورافی مناسب است.

چه کسانی می‌توانند کاندیدای مناسب برای واژینوپلاستی باشند؟

مراقبت‌های پیش و پس از واژینوپلاستی

عوارض و خطرات احتمالی واژینوپلاستی

این عوارض معمولا موقتی بوده و طی چند روز اول به کمک داروهای تجویز شده کنترل می‌شوند. اما در صورتی که جراحی واژینوپلاستی توسط پزشک غیر متخصص انجام شود ممکن است خانم‌ها دچار عوارضی شوند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

واژینوپلاستی و تاثیر آن بر زندگی جنسی

واژینوپلاستی می تواند شل شدن عضلات واژن را ترمیم کند، بی اختیاری ادرار را درمان کند و ظاهر واژن را بهبود بخشد. این امر می تواند به طور کلی منجر به بهبود عملکرد جنسی و افزایش میل جنسی شود. علاوه بر این بهبود ظاهر و عملکرد واژن می تواند اعتماد به نفس زنان را افزایش دهد. این امر می تواند به طور غیرمستقیم میل جنسی را افزایش دهد.

تجربه‌های بیماران از واژینوپلاستی

اگر بعد از جراحی، با خانم ها در خصوص نتایج انجام این روش صحبت کنید، حدود 99 درصد آن ها از بهبود کیفیت زندگی و رابطه شان و هم چنین رفع مشکلات عملکردی شان رضایت کامل دارند و انجام آن را به شما پیشنهاد می دهند. نکته مهم این است که شما حتما باید قبل از انجام این روش، با پزشک مشورت کنید تا واژن مورد بررسی قرار بگیرد و مشخص شود که آیا شما کاندید مناسبی برای انجام این روش هستید یا خیر.

نکاتی برای انتخاب جراح مناسب برای واژینوپلاستی

برای انتخاب جراح مناسب برای انجام عمل واژینوپلاستی در اصفهان باید به موارد زیر دقت کنید:

  1. دانش و تحصیلات: بهترین جراح زیبایی واژن باید دارای تحصیلات لازم و دانش کافی در زمینه جراحی‌ های زیبایی واژن باشد. برای این منظور، می‌توانید رزومه، مدارک تحصیلی و عضویت در انجمن‌های علمی را بررسی کنید.
  2. تجربه و مهارت: بهترین پزشک برای عمل زیبایی واژن باید دارای تجربه و مهارت کافی در انجام جراحی‌ های زیبایی در واژن باشد. برای این منظور، می‌توانید نمونه کارها و تصاویر قبل و بعد از عمل را مشاهده کنید و نظرات دیگر بیماران را بخوانید.
  3. استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته: یک دکتر خوب باید برای انجام کار از تکنولوژی پیشرفته استفاده کند. شما باید در مورد نوع دستگاه و روش انجام جراحی از دکتر خود سوال بپرسید.
  4. صبر و حوصله: بهترین جراح زیبایی در واژن باید صبر و حوصله کافی، برای پاسخ به سؤالات شما داشته باشد.
  5. مسئولیت‌ پذیری: یک پزشک زنان خوب باید در قبال جراحی که انجام می‌دهد مسئولیت‌ پذیر باشد و بعد از عمل نیز پاسخگوی شما باشد. برای این منظور، می‌ توانید شروط قبل و بعد از عمل را با پزشک هماهنگ کنید.
  6. هزینه جراحی: دکتر باید هزینه جراحی را به ‌صورت شفاف و دقیق به بیمار اعلام کند.

هزینه واژینوپلاستی

هزینه عمل واژینوپلاستی در اصفهان با توجه به عواملی مانند تخصص و مهارت پزشک، هزینه متخصص بیهوشی، مکان انجام جراحی و ...متغییر می باشد.

بیشتر بخوانید : جراحی مونس پلاستی چیست

پرسش های متداول کاربران درباره واژینوپلاستی

ممکن است پس از واژینوپلاستی به یک تا دو هفته استراحت نیاز داشته باشید. معمولا بسته به وسعت جراحی و شرایط بدنی فرد بهبودی ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

درد بعد از عمل واژینوپلاستی طبیعی است و میزان آن بستگی به بدن و واکنش فرد به جراحی دارد. انجام مراقبت و رعایت دستورالعمل‌های پزشک می‌تواند به بهبود و کاهش درد پس از جراحی کمک کند.

واژینوپلاستی می‌تواند تأثیرات مثبت قابل توجهی بر روی کیفیت زندگی و رضایت جنسی زنان داشته باشد. با توجه به اینکه بسیاری از زنان پس از زایمان یا به دلیل افزایش سن، دچار تغییراتی در ساختار واژن می‌شوند که ممکن است منجر به کاهش اعتماد به نفس جنسی و مشکلاتی در روابط آن‌ها شود، این روش جراحی می‌ تواند راهکاری امیدوارکننده برای بهبود این شرایط باشد.

نتایج واژینوپلاستی دائمی است. با این حال، اگر عاملی مانند زایمان، کاهش بیش از حد وزن و افزایش سن یک بار دیگر اتفاق بیفتد، طبیعی است که کمی شل شدن ایجاد شود، اما این شل شدن به میزان قبل از جراحی نمی باشد.

زمان بازگشت به فعالیت های روزمره بعد از واژینوپلاستی به نوع عمل، وسعت جراحی و شرایط سلامتی شما بستگی دارد. به طور کلی، شما باید 1 تا 2 هفته از فعالیت های شدید خودداری کنید.

نتایج واژینوپلاستی دائمی بوده و نیاز به تکرار جراحی وجود ندارد.

در عمل واژینوپلاستی، هیچگونه تغییری در توانایی باروری شما ایجاد نمی شود و فقط ناحیه خارجی تناسلی که ارتباطی به باروری ندارد، از لحاظ ساختاری اصلاح و ترمیم می شود.
نتیجه گیری
در نتیجه، واژینوپلاستی در اصفهان می ‌تواند یک راهکار موثر برای افرادی باشد که به دنبال بهبود ظاهر و عملکرد واژن خود هستند، انتخاب آگاهانه و مشاوره با یک پزشک متخصص زیبایی زنان وجراح باتجربه از اهمیت بالایی برخوردار است. در نهایت، مانند هر جراحی دیگری، توجه به رعایت دستورالعمل‌ های پزشکی و مراقبت‌ های پس از عمل برای دستیابی به بهترین نتایج ضروری است.


آدرس : اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، بین چهارراه نظر و سی و سه پل، جنب ساختمان بورس، طبقه سوم، واحد 308
تلفن : 09385138955 - 09139797974نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی زیبایی زنان را در بخش مقالات بخوانید

درمان کاهش میل جنسی در زنان با لیزر مونالیزادرمان کاهش میل جنسی در زنان با لیزر مونالیزا

درمان کاهش میل جنسی در زنان با لیزر مونالیزا به درمان مشکلات جنسی بانوان از طریق بهبود وضعیت بافت‌ های داخلی واژن و افزایش ترشح هورمون‌ های طبیعی کمک ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27

افزایش میل جنسی در زنانافزایش میل جنسی در زنان

بهترین درمان کاهش میل جنسی زنان ، لیزر مونالیزا با بازسازی الاستیسیته و رطوبت بافت واژن، خشکی واژن را برطرف نموده و موجب افزایش لذت جنسی می‌ شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

مزایا و معایب لیزر مونالیزا برای خشکی واژنمزایا و معایب لیزر مونالیزا برای خشکی واژن

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا با تحریک تولید کلاژن و بهبود گردش خون ، می‌ تواند به سرعت و با حداقل عوارض جانبی، به رفع علائم خشکی واژن کمک کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19